Bila lihat wajah dia yg semakin membesar #MyBroNyawa..




Lama xtulis lama xtgk lama xbuka byk idea tapi byk benda byk urusan dan byk kje yg perlu diuruskan nak buka pun xterbuka2 rindu nyer ngan blog ini...rindunya nak menulis,mereka2 ayat3....menulis luahan rasa (bz memikirkan adik yg bakal berkahwin)....keje di opis yg semakin menimbun dari dalam bilik fail sampailah atas meja..penat hanya tuhan yg tahu (24 jam bekerja).....Bulan November bakal menjelma bulan Disember 2015 Tahun terakhir sebelum ke Tahun Baru 2016....banyak ujian ,dugaan ,tangisan,kekuatan, musibah,kegembiraan,rezeki semua itu dari Tuhan....#TUHANSEDANGMENGUJIKITA......
Tapi aku tetap tabah dan redha dalam meneruskan hidup aku punya seseorang yg perlu dijaga supaya menjadi manusia yg berguna di dunia dan diakhirat wlpun aku tahu "AKU TAHU AKU MANUSIA TIDAK SEMPURNA'......pejam celik pejam hampir 11 tahun aku bersama dia bila aku seorang bapa dan seorang ibu ....kasih ibu membawa ke syurga......(aku juga menjadi yatim setelah arwah abah pergi meninggalkan ku bila rasa utk bermanja dan menumpang kasih abah dan juga seorang lelaki)...tapi aku punya sesuatu lagi kekuatan MyBroNyawaAISYiskandar....bila menatap wajah2 gambar xsangka dia bakal menjadi anak bujangku...Tahun depan dah darjah 6 cepatnyer masa berlalu..selepas bakal menghadapi peperiksaan yg menentukan dia menjadi anak yg berjaya....menjadi idaman dan impian aku dia dapat belajar hingga ke menara gading ....bukan wang yg aku minta tapi aku hendak dia menjadi anak lelaki yg berjaya dalam hidup dia....sayang kasih marah geram kenal pukul kena marah normal buat dia wahai anakku...kau lelaki jgn musnah hidupmu dgn perkara2 yg tiada kebaikan buatmu...wlpun mamamu punya kekurangan....mama mengharap kau menjadi insan yg berguna suatu hari nanti....biarpun ditindas dan dibenci tapi kita sebagai jadilah insan yg merendah diri,menghormati org , membantu org ...insyaallah di dunia tidak dihargai tapi ingatlah di akhirat esok ALLAH sentiasa bersamamu wahai MyBroNywakuAISYiskandar......#MaafJIKAmAMAMUtIDAKsemPurna........(18/11/2015)

Ulasan

Catatan Popular